בדיקת עבודות שיפוצים

סיימתם או שאתם עומדים לסיים לערוך שיפוץ בביתכם. מגיע לכם צל"ש, לא פחות. מדובר בתהליך לא פשוט, עבודה מול בעלי מקצוע לעיתים יותר מאחד, רעש, לכלוך, זמן, חוסר וודאות והרבה הרבה כאבי ראש. אבל כמו כל דבר מדובר בתהליך שמגיע לקיצו. עכשיו נשאלת השאלה האם להשקיע עוד סכום כסף קטן וזניח יחסית כדי לערוך בדיקת עבודות שיפוצים באמצעות חברת בדק בית? התשובה שלנו היא ברורה וחד משמעית!

 למה לערוך בקד בית אחרי שיפוץ? בשביל לוודא האם הקבלן המשפץ עמד בהתחייבויות שלו וביצע את עבודתו כנדרש, או שחמור מכך, במידה ואתם יודעים שהוא לא עשה את עבודתו כנדרש ועוד מצפה לכם הליך משפטי. כך או כך, עדיף לכם לבצע בדיקת עבודות שיפוצים באמצעות חברת בדק בית מומחית בתחום שתעשה לכם סדר ותבדוק בדיוק האם בעקבות עבודות השיפוץ שביצע הקבלן התגלו ליקויי בנייה, גלויים או סמויים, בנכס שלכם. מהי בדיקת עבודות שיפוץ? מהן הבדיקות הנערכות בעבודות שיפוצים והאם היא מתאימה לכל סוג של שיפוץ? איך בוחרים חברת בדיקת עבודות שיפוצים מומלצת? שאלנו את המומחים של גאיה הנדסה וקיבלנו מענה לכל השאלות בנושא בדיקת שיפוץ.

מהי בדיקה בעבודות שיפוצים?

בדיקת עבודות שיפוצים היא בדיקה הנעשית באמצעות מהנדסים של חברת בדק בית לפי רשימה ארוכה של בדיקות הנעשות באמצעות מכשור מיוחד, לרוב מייד לאחר סיום עבודות השיפוצים, במטרה לבדוק את טיבן ולאתר ליקויים גלויים וסמויים שלא בהתאם לתקן המקובל, מהמסד ועד הטפחות, אשר עשויים להסתכם בסכומי כסף גבוהים ואף להוות סכנה אמיתית למתגוררים בנכס. גם אם הלקוח, בעל הנכס, מכיר היטב את השיפוץ שנערך אצלו בנכס רוב הסיכויים שבמידה ויש ליקויים בנכס הוא לא יוכל לאתר אותם אלא באמצעות עין מקצועית ומכשור מיוחד ומכאן הצורך והחשיבות של הזמנת בדיקת עבודות שיפוצים על ידי איש מקצוע.

לאחר ביצוע הבדיקה יערוך המהנדס חוות הדעת אשר תסקור את כל הממצאים של הבדיקה. חוות הדעת תשמש את הלקוח, מזמין חוות הדעת, אל מול קבלן השיפוצים במטרה לדרוש ממנו את ביצוע התיקונים. אם קבלן השיפוצים לא ישתף פעולה, יוכל הלקוח לתבוע את הקבלן ולהגיש את חוות הדעת כעדות מומחה בבית המשפט שכן חוות הדעת נערכת מראש בצורה כזו שהיא קבילה בבית המשפט. מעל לכל, חוות הדעת מסייעת ללקוח לדעת האם קיימים ליקויים מסוכנים בנכס בעקבות השיפוצים אשר יש צורך מידי לתקנם.

בדיקת עבודות שיפוצים

מה בודקים בעבודות שיפוצים?

בדרך כלל כאשר חברת גאיה הנדסה מבצעת בדיקת בית ברכישת דירה יד ראשונה או יד שנייה, הבדיקות המבוצעות נעשות לפי מערך מסודר של בדיקות שכל נכס חייב לעבור. לעומת זאת, כאשר מדובר בבדק בית לאחר שיפוץ ובמטרה לחסוך זמן וכסף, חברת גאיה הנדסה מתאימה את בדיקת העבודות בהתאם לפרויקט הספציפי המובא לפניה. יחד עם הלקוח, בעל הנכס, חברת גאיה הנדסה בוחרת במה למקד את הבדיקות תוך שימת דגש גם על ליקויים נפוצים לאחר עבודות שיפוץ.

חשוב להקפיד שבדיקת שיפוץ תעשה מול כל העבודות של כל בעלי המקצוע שלקחו חלק בשיפוץ הנכס. כמו כן חשוב שהבדיקות יערכו מיד לאחר תום עבודות השיפוץ ובחלק מהמקרים ייתכן אף במהלכם של השיפוצים, למשל כאשר מספר בעלי מקצוע צרכים לבצע מספר עבודות בזה אחר זה.

לאחר בדיקה יסודית של העבודות שביצע קבלן השיפוצים יוכל לדעת בעל הנכס האם הקבלן עמד בהתחייבויות שלו או לא? האם עבודות השיפוץ עמדו בתקן ובדרישות? לאחר קבלת ממצאי חוות הדעת תפרש בפניו התמונה המלאה כך שיוכל לכלכל את צעדיו הבאים. למרות קיומה של חוות דעת מומחה מסודרת המונה רשימה של ליקויים, לעיתים לא פשוט להתנהל מול קבלני שיפוצים, במיוחד כשעבודתם הסתיימה, ולכן חשוב שחברת בדק הבית תעניק סיוע בנושא הזה תוך הצבת האינטרס של בעל הנכס בראש סדרי העדיפויות ותנחה אותו כיצד לפתור ויכוחים שכיחים מול קבלן השיפוצים.

איך בוחרים חברת בדיקת עבודות שיפוצים מומלצת?

קיימים שני קשיים בולטים שמאפיינים בדיקת עבודות שיפוץ. האחד, להבדיל מפרויקט בנייה שמתחיל מאפס כאן במצב של שיפוץ העבודות נעשות על התשתית הקיימת ולכן לעיתים יש קושי לשייך את הליקוי למצב הקיים החדש להבדיל מהמצב הקודם. הקושי השני הוא שישנם קבלני שיפוץ שמבצעים את עבודתם בסטייה מהתקנים, תוך ביצוע אלתורים חריגים. בשביל להתגבר על שני הקשיים הללו חשוב שחברת בדיקת עבודות שיפוצים תספק מעטפת מקצועית שלמה של הגנה. מה זה אומר בפועל?

  • חברת בדק הבית תבצע בדיקה מקיפה, מקצועית ויסודית של עבודות השיפוץ ובדיקת איכותן. זה אומר שראשית הבדיקה תעשה אל מול התוכניות, החוזה והמפרט אליהם התחייב קבלן השיפוצים. שנית, חברת בדק הבית תשתמש במכשור מתקדם שידע לאתר את כל ליקויי הבניה החבויים. בנוסף, שהחברה תערוך חוות דעת מפורטת הכוללת את כל הליקויים שנמצאו, אשר במידת הצורך יוכל לשמש אל מול חברות הביטוח ובתי המשפט.
  • על חברת בדק הבית לתת שירות אמין ובשקיפות מלאה תוך מתן מענה לכל שאלות הלקוח והסבר כיצד לפתור ויכוחים נפוצים מול קבלני השיפוצים. החשיבות של קבלת שירות מקצועי ואדיב, כזה שמלווה את הלקוח יד ביד לאורך התהליך עד לביצוע התיקונים, היא קריטית על מנת לפשט תהליך שמעצם טיבו יכול לגרור קושי מול הקבלן.

חברת גאיה הנדסה, חברה המתמחה בבדיקת בדיקת קבלן שיפוצים רשום, מעניקה שירות מקיף, מקצועי ואנושי תוך ליווי בעל הנכס ומניעת עוגמת נפש ובזבוז זמן ומשאבים יקרים. לחברת גאיה הנדסה צוות של מהנדסים מומחים בעלי ניסיון רב בעריכת בדיקת שיפוץ עבודות קבלן. הדגש הוא לבצע את כל הבדיקות הנדרשות וללוות את הלקוח עד לשביעות רצונו והשלמת התהליך.

שביעות הרצון שלך קובעת את איכות השיפוץ

עבודות שיפוץ נחשבות בעייתיות כי הן מבוצעות על גבי מצב קיים. בנוסף, לעיתים קרובות מלוות עבודות מן הסוג הזה באלתורים שחורגים מהתקנים הקבועים בחוק. קבלני שיפוצים מנסים לחפש קיצורי דרך שעלולים לפגוע בנכס שלך, אך עם חברת גאיה הנדסה יש לך מעטפת שלמה של הגנה.

אנו נבצע עבורך בדיקה מקיפה של איכות השיפוץ ולא ננוח עד לשביעות רצונך המלאה. בשלב הראשון נבדוק את השיפוץ לפי החוזה והמפרט, בשלב השני נשתמש בציוד מתקדם על מנת לזהות ליקויי בנייה ובשלב השלישי ננסח עבורך דוח ממצאים מפורט. עליך להביא בחשבון שהשירות שלנו גם משתלם מבחינה כלכלית, כי אחרי הבדיקה יתאפשר לך לפנות לקבלן ולדרוש ממנו לקחת אחריות על תיקון הליקויים.

לסיכום

בדיוק כמו שבדק בית הינו חובה לפני קבלת מפתח בדירה יד ראשונה או לפני רכישת דירה יד 2, כך הוא בגדר חובה לאחר ביצוע עבודות שיפוץ בנכס. עלות חוות דעת מומחה הינה כאין וכאפס לעומת עלות התיקונים שיהיה על קבלן השיפוצים לשאת בהתאם להתחייבויות החוזיות של בעל הנכס מולו. חשוב להקפיד לבצע בדיקת שיפוץ עם תום ביצועו ובחלק מהמקרים אף במהלכו. צרו עם חברת גאיה הנדסה לקבלת פרטים נוספים והזמנת בדיקת קבלן שיפוצים רשום ללא דיחוי ותקבלו שירות מלא לשביעות רצונכם.

צרו קשר

סיימת שיפוץ מקיף אבל לא ברור לך האם הקבלן עמד בהתחייבות שלו? המומחים של חברת גאיה הנדסה מחכים לך עכשיו עם שירות מקיף ומלא של בדיקת עבודות שיפוצים במחיר משתלם.